Fotografiska


Fick förövrigt ett jättebra årskort på Fotografiska idag av pappa när vi var där och kikade på Nick Brandts utställning, On this earth, a shadow falls. SÅ HIMLA BRA!  Blev så himla inspirerad och foto+ressugen att jag vet inte vad. Kortet innebär iallafall fri entré i 365 dagar och gå-före-i-kön plus rabatter i shopen och på fiket. Hur bra?!

Lördagsnatt


Beställde nyss smink från e.l.f. och har börjat packa lite. Imorgon ska vi nog faktiskt köpa en adapter så att vi kan föna och platta håret och ladda datorerna och våra mobiler osv.
Idag har jag iallafall på mig min fagra pojkväns pingvintröja, älskar den. Har köpt bästa chokladen också, så ska mysa med finis så mycket jag kan innan jag och malin åker!
På Måndag tar vi Arlanda Expresståget från Centralen klockan 05.20 på morgonen och så går flyget fem i åtta, så vi borde landa i London runt tio skulle jag tro.

Play for Today

Fick två rullar i färg och 400 ASA av min fasters man idag, så jag tar nog med mig min Canon AE-1 till London på Måndag! Det kommer vara runt 16-18° när vi är där, så det känns bra att man får slippa frysa så fasligt i fem dagar.
Nu ska jag iväg till Café Bonza i Tyresö för att mitt band har spelning där ikväll. Inte alls pepp. Hejdå.

Nyfärgat Hår


Fick nyss hjälp av Malin att färga mitt hår, så nu är utväxten ungefär borta. Växlade prengar idag också, så nu har jag en hel massa pund istället. Känns bra.
Något som däremot inte känns bra är att jag blev påsprungen av en tioåring när jag precis var i steget ut från bussen i Sickla i förrgår, och hade då ena foten i marken och andra på trappsteget i bussen, så jag landar på marken med honom halvt över mig. Blir lite förvirrad och han springer vidare, ställer mig upp och faller halvt tillbaka till marken med skrapsår och blåmärken på båda benen och en bultande huvudvärk och pulserande käke. Haltade sedan iväg för att lämna ut cvn, yr och chockad.

God Natt.

Ord



Finast i världen


<3

Let me take your hands I'm shaking like milk

Bästa skorna på hela jorden, från Urban Outfitters.

bloglovin


Jag är Lucy in the sky, Jag är högt över molnen



Två bilder från i fredags, tror jag.
Idag gick jag upp klockan sju för att hänga med Malin till skolan. Hon hade nämligen examination i hud tror jag, så jag fick mina ögonbryn och fransar färgade! Det blev hur bra som helst, min syster är så duktig.

Här kommer förresten två bra skivor: 1 & 2
bloglovin

One of the four beasts saying, come and see


Lite såhär vill jag ha det just nu. Donuts på en brygga, Crystal Castles på en festival och kaffe på natten.
img src.

bloglovin


UO

Min lillasyster har praktik på Urban Outfitters varje fredag och får därmed superbra rabatt, så idag tog jag tillfället i akt och köpte lite med hennes rabatt! Bland annat en superfin tröja, som ni ser på bilden, och skorna.
Malin har också en ny tröja på sig, plus att hon köpte världens festligaste strumpor! De glittrar så man blir bländad ungefär.

bloglovin


David Bowie




Är stilig.

bloglovin


Naked

Idag: mötte syster i Sickla för att växla pengar som Malin glömde hemma, så vi drack smoothies på Naked Juice Bar. Min nya favo: Mango nånting crush, med mynta & mango. Snart dör min iPhone men fler bilder finns på instagram, sök på regnmolnig.

 

bloglovin


Keep Slipping Away


Även om jag är ganska glad över att det regnar så har jag feber och huvudvärk, därav den dystra minen på bilden. Är också lite småsur över att inte ha någon tid kvar på spotify, så jag kom precis på vad jag ska önska mig i nittonårspresent.



Jacka: Bershka
Farfarströja: Bikbok
Jeans: Cubus
Halsduk: Monki
Väska: Beyond Retro

bloglovin


Silver Soul

sf9US_ on Make A Gif, Animated Gifs

En lite annorlunda outfitbild. Både skjortan och koftan är min pojkväns.
Laddade ner båda säsongerna av My Life As Liz igår och jag har två avsnitt kvar på sista säsongen!
I övrigt så händer inte så mycket mer om dagarna än att leta lägenhet.

bloglovin



Ray Ban



Hittade pappas gamla Ray Bans från sjuttio- eller åttiotalet. De är hur snygga som helst.
Ska iallafall iväg på visning nu, så vi får höras senare!
Adieu.

bloglovin

Eyes Lips Face

Idag tog jag mig i kragen och köpte en superbra sminkväska från FACE Stockholm som jag har velat ha i ungefär två år. Valde en i finaste vinröd och den är så mjuk och man får plats med allt och lite till.


Fick förresten hem mitt smink från e.l.f. i måndags. Beställde en mineral booster, ett mineralpuder och en eyeshadow primer. Allt är hur bra som helst.

bloglovin


I Sing, I Swim

En bild från min instagram (regnmolnig heter jag där) från igår när jag satt på bussen påväg in till eriksdalsbadet för att simma med Gabbe. Det var så himla länge sedan jag simmade så det blev ganska jobbigt efter en liten stund bara, men det kändes så bra så jag tror jag ska fortsätta med det.

Förresten så har mitt smink från e.l.f kommit, det är brabrabra.
Nu ska jag springa till bussen.
bloglovin

034







Lite nattlig inspiration.
ska försöka sova nu, Gabriel somnade för en halvtimme sedan.
Har haft så svårt att sova de senaste nätterna. konstigt.
God Natt.

bloglovin


katten


Tycker om min katt.

bloglovin

Byxdressen



Ungefär såhär ser min nya byxdress från weekday ut!
bloglovin

Vem är dålig på riktigt, och vem är ett skämt?


Vi är nu hemkomna från Kafé 44, spelningen gick svinbra och alla var så himla pepp och bra. Tjänade en hundring på det också, merci!
Nu ska vi sova, och äta choklad.
bloglovin

NEW


Har äntligen köpt en ny tjocktröja! Min fina från AA blev ju stulen på emmabodafestivalen förra sommaren, så jag köpte mig en ny idag, från bikbok för två hundralappar.


Och en supermysig farfarströja i finaste vinröda färgen, också från bikbok för tvåhundra tror jag.
Nu ska vi repa, lyssna på den här medans. Puss!

bloglovin

Halp


Var kan jag hitta ungefär sådär stora rudna solglasögon?


bloglovin

Filmformat



bloglovin

Infamous

I Torsdags hade många förlorat oskulden på Tjärhovsgatan. Eller dött (hoppas inte!)

Vi gick till Infamous Tattoos för att Gabriel skulle tatuera en kompassros. Det är så himla fint där.

Såhär blev det. Så himla fin och passar jättebra till How We Walk tatueringen på andra sidan.
Har breddat bloggen och varit hundvakt till Gabriels Mormors hund, Donna, hela helgen, så har inte kunnat blogga.

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic