Fik

Tjalala, fikar med bästa syster + testar bloggappen till min iPhone.
Synd att man inte kan ändra storlek på bilderna...


Självmordsblond



Det känns som jag har vinter i mitt hjärta.

Biljard


Spelade biljard med Lilly i måndags.








You walk like a thief



God Jul.
Känner mig lite som en bov idag, men ska iallafall till Fotografiska och kika på Aitor Ortiz Arkitekturbilder med min syster.

Howling Owl



Tog mig, mot all förmodan, ut igår på promenad trots mitt bultande huvud och feber.
Och har slagit in alla julklappar så nu ligger de fint under en opyntad och sned gran. Ser bra ut.

Skeletons



Bär svart som vanligt och har inte tid att sova.
Jag har inte ens tid att frösöka bota min feber eftersom jag jobbar mellan elva  och tjugoett, så jag måste springa nu.

Julbakade

I Lördags bestämde jag och Malin att vi skulle Julbaka lite. Vi började med Lussekatter.





Vi fortsatte och gjorde Fudge. De blev himla goda men var väldans svårt att få upp till rätt temperatur.


Och så gjorde vi Pepparkakor såklart!

Lukasz Wierzbowski





Lukasz Wierzbowski är fantastiskt duktig.

Glitter and Gold


Tema guld och paljetter ikväll typ. Det här är iallafall vad jag ska ha på mig när bandet har spelning på Café Bonza i Tyresö, ni som bor där eller inte har något att göra kan ju svänga förbi. Vi går på scen klockan nio.

The Lions Roar




I all sin enkelhet ser jag ut såhär. Fann dena söta tröja på Monki när de hade 50% rabatt, så fick den för 150 kronor. Den har svarta knappar på baksidan och är himla mjuk.
Nu ska jag iväg i regnet och jobba i två timmar, och sedan iväg till mitt andra jobb!

Linus Spacehead

sNOM9k on Make A Gif, Animated Gifs

Hello Hello!
Igår hade jag mitt första kvällspass på Postkodlotteriet, vilket faktiskt var väldigt roligt eftersom att de flesta jag ringde var trevliga och glada och de som jobbar där är i min ålder ungefär och himla vänliga de med! Längtar nästan till imorgon då jag får sätta mig och sälja mera lotter.
Längtar däremot inte till donken. Ska stå på pommes fritesen hela veckan två timmar varje dag och det är så himla segt och tråkigt. Nästa vecka får jag lära mig kassa. Är inte så pepp faktiskt...
Måste börja äta mer sallad och mindre sötsaker.
kaffeeee

puss

(btw så fick jag en canon eos 600D av pappa i födelsedagspresent i söndags. hur bäst!)
(och en superfin liten burk av gabbe)

 


Urban Outfitters / Julklappar


1. Kuvertväska
2. Stickad Tröja
3. Skärbräda
4. Polaroidkamera
5. Kaffemugg
6. Lomography kamera

7. Serietidning
8. Wreck This Journal


Lite julklappstips. Allt är från Urban Outiftters, och klickar man där uppe så kommer man till produkten på hemsidan.
Bara lite om man inte riktigt vet vad man ska ge sin syster eller kusin eller så.

Födelsedag


Tog bussen tillsammans med Malin och Gabriel till stan för att träffa Mamma.
Vi åt kinamat till lunch. Nudlar med räkor och kyckling. Nom.

Vi gick till Beyond Retro och kollade på pälsar och andra tjusigheter. Jag fyller ju år så jag fick välja lite kläder som Mamma köpte i födelsedagspresent!

Vi gick vidare och hittade en loppis på tjärhovsgatan 44.

Och en orientalisk liten butik i tre våningar och magdanslektioner på nedersta våningen en bit bort.


Gick till String och fick lite presenter. De här var från Gabriel och innehöll en bok om Grafisk Design och en lite större som heter Pop Art. Båda är så himla fina!

Finaste Gabriel och Finaste Måns.

Finaste Mamma!

Och sen åkte vi hem och nu lagar vi mat och efter det blir det belgisk chokladtårta.
fint.

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic